חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סורי פוליאקוב: אני כבר לא מתביישת לדבר על זה שאני קירחת

ישראל היום, 09.10.2018

כשסורי פוליאקוב גילתה לראשונה קרחת קטנה בשיער ראשה היא חשבה שזה יעבור. היום, שנים אחרי שאובחנה כחולת אלופציה אראטה, מחלה אוטואימונית בה כל שיער ראשה נשר, היא כבר לא מתביישת להסתובב ללא פאה.

צילום: ענת לוינסקי- צילום בעיניים אוהבות

הרבה אנשים לא יודעים למה אני קירחת. הם מתביישים לשאול אותי. אבל אני? אני כבר לא מתביישת לדבר על זה. אני לא יודעת מה אנשים חושבים. אולי אתם חושבים שיש לי סרטן, אולי אתם חושבים שאני סתם ממש מגניבה ובטוחה בעצמי, או אולי מניחים שהפכתי לבודהיסטית והחלטתי להתאים את עצמי ללוק הנזירי.
אבל האמת היא שיש לי אלופציה מסוג אראטה. אלופציה זו מחלה אוטואימונית, מחלת חיסון עצמי, בה מערכת החיסון של הגוף מתנגדת למערכות הגוף השונות ותוקפת אותן. אצלי הגוף מזהה את זקיקי השיער הראש כאיום ולכן כבר לא צומח לי שיער. זה הכל.
יש לי אלופציה כבר הרבה שנים, זה בא והלך. היו תקופות בהן דווקא צמח לי שיער, היו תקופות בהן נשר, אבל לפני מספר חודשים החלטתי לגלח את כל הראש. בהתחלה מרוב פחד, הלכתי עם פאה. כאישה, זה ממש קשה להסכים להסתובב בלי שיער, להיות כל כך יוצאת דופן, להיות מישהי שתמיד מסתכלים עליה ברחוב. חשבתי שיסתכלו עליי כאילו אני חייזר והפחד היה משתק.
ואז, בזכות חסד גדול, הבנתי שהכל מתרחש בתוכי. ואם אני בסדר עם זה – גם אנשים סביבי יהיו בסדר עם זה. אני לא צריכה להסתיר את עצמי. אני לא חייבת להקשיב לתכתיבים של החברה על איך אני אמורה להיראות. אני יכולה להיות כמו שאני ולהסתובב כמו מלכה! כמה משחרר זה היה.
אז הנה – עכשיו אתם יודעים. ואתם מוזמנים לשאול אותי על זה, ולדבר על זה, כי לכל אחד מאיתנו יש משהו שהוא מנסה להסתיר כדי להיות כמו כולם, להתיישר לפי הסטנדרט החברתי. אבל החיים קצרים מדי מכדי לחיות אותם בשביל אחרים. תהיו עצמכם. תאהבו את עצמכם. תלכו כמו מלכים ומלכות בעולם הזה. אתם מדהימים בדיוק כמו שאתם.
הקרחת הזו היא אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי בחיי. המציאות הזו הכריחה אותי להתפתח במהירות שיא, לקחת אחריות על החיים שלי, לדעת שרק אני יכולה למצוא את הדרך שלי לריפוי. להסכים להיות הדבר הזה.
היום אני מנחת סדנאות בשם "תודעת המלכה" לנשים ולגברים שעוסקות ביחסים ביניהם. אני בוגרת מסלול ההסמכה של אליסון ארמסטרונג בתכנית "להבין גברים" ומייבאת את הגישה לישראל. חשבתי לעצמי איך אוכל לדבר על להיות מלכה בלי שארגיש כזו? אני מחויבת להביא לנשים ולגברים את ההבנה האמיתית של מי הן, מי הם, מי אנחנו ומה מניע אותנו, ועליי להרגיש קודם טוב עם עצמי, כדי להצליח לשכנע אחרות ואחרים שהם ממש בסדר כמו שהם. שלמים.
וזה קרה. כששחררתי. והיום אני מרגישה שאני רוצה לומר תודה ליקום. תודה לכל האנשים האהובים שמשקפים לי את היופי שלי מדי יום. תודה לכל מי שמסכים להיות אמיץ ולקחת את האתגרים שהחיים מביאים לפתחינו, ללמוד מהם, בשביל להאיר גם לאחרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר

מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם: